فطرس

ای کشته‌ی شیوخ مقدس‌نما، حسین (ع)!

فطرس

ای کشته‌ی شیوخ مقدس‌نما، حسین (ع)!

همه جا همین جاست ...

 

 

     کربلا یعنی  

    همان دل ما . . .

 


 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
هم سنگر 26 اردیبهشت 1388 ساعت 04:19 ب.ظ

سیر کردن و پابوسی آقا تو بین الحرمین اونم فقط با نگاه کردن از این زاویه...........واسه خودش عالمی داره!

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

اللهم رزقنا شفاعه الحسین یوم الورود ....

حیران 28 اردیبهشت 1388 ساعت 12:14 ق.ظ http://WWW.heiratkade.blogfa.com

کهیعص ...

خاک پای عباس 28 اردیبهشت 1388 ساعت 08:50 ب.ظ

بعیده هر دلی کربلا باشه
مگه کربلا رو بگیریم قتلگاه حسین
اونوقت یه سری دلا مقتل حسین هستن یه سری دلا مرقد حسین
امان از وقتی که دل ما قتلگاه حسین باشه و به زعم خودمون حرم حسین بدونیمش
الا لعنه الله علی القوم الظالمین

دل ما کربلا نیست .... کربلا دل ماست
این نسبت قابل جابجایی نیست

خاک پای عباس 29 اردیبهشت 1388 ساعت 12:53 ق.ظ

کربلا دل ماست معنیش چیه؟
جابجایی کلمات توی این جمله تغییری تو مفهومی که گفتم نمیده.
دل ما کربلاست یا کربلا دل ماست؛ بگیم دل ناپاک مقتل حسینه یا مقتل حسین دل ناپاکه؛ دل پاک حرم حسینه یا حرم حسین دل پاکه. چه فرقی میکنه؟
(کربلا حرم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین علیه السلام راهی به سوی حقیقت نیست.)

میدونید قرائت من با شما از این عبارت متفاوته! والبته حق با شماست که دل پاک حرم الله است.
امامن مفهوم دیگری مدنظرم هست ... نمی خوام لفاظی کنم اما برای تدقیق مفهوم لازمه...
من معتقدم که دل به معنای حرم الله فطرتا پاک هست و بعدها دچارمشکل میشه
امااگه ازاون اول بخوایم فکرکنیم که دل ما قطعا مقتل یا مرقده٬ تلاش بیهوده ای هست چون شما راهی به حقیقت تا یه سطحی نداری...(اینا که میگم سفسطه نیست٬ ذهنیت منه که ممکنه بد بیان شده)

تازه تعبیر من از مقتل با تعبیر شما هم متفاوته ...! عاشق که باشی حتی اگه خون معشوق روت بریزه برات معاشقه است!

گره اصلی اینجاست که من و شما از دو سطح معنایی مثفاوت نگاه میکنیم! همین

یاعلی

حیران 30 اردیبهشت 1388 ساعت 10:06 ق.ظ http://www.heiratkade.blogfa.com

یعنی این همه زائر دارد این دل ما...
خدا هم بین زوار هست ؟؟

خاک پای عباس 30 اردیبهشت 1388 ساعت 11:55 ق.ظ

بله خب اگر غیر اهالی دل پاک این جمله کربلا یعنی همان دل ما رو جماعت تازه متولدین گفته باشن درسته.
ضمن اینکه منظور من از مقتل کلیه مقتضیاتی بود که روی هم بذاریشون شدن سبب قتل حسین شدن(و این رو هم اول گفتم و هم از در برابر مرقد و حرم قرار دادن اون مشخصه) و نه عاشقی که خون حسین علیه السلام روش بریزه.
و اینکه عاشق که باشی... و دقیقا نکته همین جاست: بعید نیست شمر هم ادعای عشق حضرت رو بکنه و اون لحظه وحشتناک رو لحظه معاشقه با محبوب بدونه. عاشقی به عمله نه ادعا و ما اغلب جز ادعا نشون دیگه ای از عاشقی نداریم. با هر عملمون یه خنجر به حضرت می زنیم و بعد فریاد می زنیم دوستت دارم! و این کار رو تا آن زمان که پرده برافتد(یوم لا ینفع الظالمین معذرتهم) ادامه میدیم و گاهی حتی خودمون که از پشت پرده خبر داریم دچار توهم عاشقی میشیم! عجب از ما!
قلیل ما تذکرون

حرف شما کاملا درسته! وحتی دلایلتون هم متقن هست...
اما منظور متوجه مفهوم دیگری است.

تو بحثی که شمادارید٬ منم زیر بیرق شما هستم و اصلا شک ندارم که عاشقی به عمله نه ادعا... ما هم همه سعی مون اینه که حداقل اگه کاری نمیتونیم بکنیم خنجر نزنیم.

مقایسه ای که انجام شده٬ وجه شبه اش پاکی ! اگه یه نگاهی به آرشیو بیندازید٬‌متوجه دیدگاه اصلی خواهید شد.

والسلام علی من اتبع الهدی.

خاک پای عباس 31 اردیبهشت 1388 ساعت 02:46 ق.ظ

نام: فطرس
چطور؟
شغل: مبارزه
با چی؟
بلکه یه همرزم زمینی پیدا کنم.
کی؟
دوستانی که حالا فقط با یادشون زندگی می کنم.
چرا؟
علاقه مندی ها: و خدا
...؟

آرشیو ...!! نه پروفایل.
منظور نوشته های قبلی بود.

شکیبا 31 اردیبهشت 1388 ساعت 03:45 ق.ظ

فقط دلی رو کربلامی گن که صاحبش توورطه کرب وبلا مثل آهن آبدیده شده باشه

شکیبا 3 خرداد 1388 ساعت 03:03 ق.ظ

من کنارتوخیمه خواهم زد
خسته ای خیس وخالی از خویشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد